
Wetnecks Tweede hoofdact is The Wetnecks. Deze zeven knotsgekke Amerikanen, broers van verschillende vaders, brengen een feest van herkenning in een mix van blue grass, country, dance, polka en rock-’n-roll. “Dit bin twa bands dy’t op De Gordyk fêst goed falle by in breed publyk”, verwacht voorzitter Teake Peereboom. Ook van de partij zijn Mike Martin & The Bluesboys. De oude rotten in het vak spelen op een geheel eigen manier hun kenmerkende sound. Ze leven de blues en spelen met Noord-Nederlandse nuchterheid en een enorme dosis muzikaliteit. Met een unieke inbreng van onder andere mondharp en saxofoon, een groovende ritmesectie, een vette gitaar en doorleefde zang.






