
Dinsdagavond mag de bemanning van De Drie Gebroeders in Sloten het plaatselijke kanon afschieten, samen met de winnaars in de andere klassen vandaag. “Moai is dat. It sylde hjoed ek geweldich”, aldus schipper Harmen Brouwer.
Het verhaal van de wedstrijd is eigenlijk heel kort. Het Gordykster skûtsje maakte een prachtige start, kwam direct vooraan te liggen en stond de positie niet weer af. “Wy knepen fuortdaalk de float der út. Foar de wyn kamen se wol wat tichterby, mar echt yn de buurt kamen se net mear. At je dan frij foaroan sile, ha je mei de oaren ek neat mear te krijen. Dat is prachtich.”
De Drie Gebroeders eindigde nu een keer als derde, een keer als tweede en een keer als eerste. Koploper Henk Regts won twee keer en werd een keer tweede. Beide skûtsjes hebben daardoor al een gaatje geslagen naar de achtervolgers op de ranglijst.
“Dit smakket nei mear. At it moarn wer sa rint, dan meitsje wy wer kâns. It liket der op dat it by Ychtenbrêge krekt sok moai waar komt.”











