Nieuws

TiPiSa! vandaag bij Sweachster Brandweerfestival

Door: Redactie

BEETSTERZWAAG De tweede dag van het tweede Sweachster Brandweerfestival staat vandaag in het teken van hulpverlening. Sa! is er bij. De TiPiSa!-tent staat zaterdag voor het gemeentehuis in de Hoofdstraat. 

TiPiSa! vorig jaar in Bakkeveen
TiPiSa! vorig jaar in Bakkeveen

De hele dag (10.30-16.30 uur) zijn er demonstraties van tal van hulpverleningsdiensten.  

Vanaf 13.00 uur worden er interviews bij de tent opgenomen. De gasten aan tafel:

Burgemeester Lex Roolvink, die vanuit zijn functie bij de brandweer is betrokken. Het gesprek gaat over de vrijwilligers bij de brandweer, maar ook over het actuele gevaar van natuurbranden.

Bert Dercksen woont in Beetsterzwaag en is als lid van een Mobiel Medisch Team werkzaam op een traumahelikopter. Zaterdag staat de helikopter ook in Beetsterzwaag.  

Jan Smit uit Beetsterzwaag zat jarenlang bij de brandweer in zijn dorp. Sinds een aantal jaren is hij chauffeur op het orgaanvervoer.

Het Sa!-team maakt ook nog andere video-items op het festival. En heeft u vragen of opmerkingen voor ons? Spreek ons aan. We staan u graag te woord!