
Zaterdag waren de jeugdatleten actief tijdens de AVD-cross in Dwingeloo. Daar werden podiumplekken gescoord door Thygo de Vries en Claudette Ritsema, zij wonnen beide in hun categorie de wedstrijd over 1 kilometer. Thygo liep een sterke tactische race en verraste zijn concurrenten met een scherpe versnelling in de tweede ronde van 500 meter. Claudette pakte vanaf de start de kop om die niet meer af te staan. In de jongste categorie pakte Bernice Ritsema een mooie derde plaats en ging met een mooie bronzen beker naar huis.
Voor de komende periode staan twee noordelijke wedstrijden op het programma: Vollenhove en Groningen. In diverse categorieën komen de atleten van UDIROS aan de start.








