
De mannen van Blue Boys uit Nij Beets beginnen met een positief gevoel, nadat vorig seizoen met een behoorlijke domper eindigde. Op de laatste speeldag liepen ze het kampioenschap mis, gevolgd door de uitschakeling in de nacompetitie. “Nu hebben we er weer zin in en gaan we er vol voor. Natuurlijk waren we teleurgesteld, zeker na het verlies tegen Joure. Dat merkte je daarna ook in de nacompetitie. Daar hadden we niet op gerekend en niemand had er eigenlijk zin in. Dus vlogen we er ook uit.”
De beste manier om dat te voorkomen is dit jaar wel kampioen worden. “Ha, was het maar zo eenvoudig. Er zitten weer genoeg lastige tegenstanders tussen, zoals Lemmer, waartegen we het seizoen openen. Zij zijn vanuit de tweede klasse helemaal afgegleden naar de vijfde klasse, maar zullen toch wel wat kunnen. En ze zijn vast niet de enige ploeg. Het is gewoon heel lastig om uit deze klasse te komen. Dat doe je niet even met twee vingers in de neus.”
Toch mooi dat jullie ambities daar liggen. “Het is een aardig contrast met een paar jaar geleden inderdaad. Toen was een keer een wedstrijd winnen al een groot feest. Nu is het allemaal serieuzer en dat is ook leuk. We willen gewoon graag weer terug naar de vierde klasse. In de beker verloren we van derdeklassers, maar voetballend komen we leuk mee.”
Welke bijdrage lever jij daaraan? “Nou, voetballend zijn er bij ons tien beteren, hoor. Ik moet het van mijn inzet hebben als voorstopper. Ik sta met Bart Jonckers in het centrum en dat is een mooi plekje voor mij. De spits oppakken, de rust bewaren en de bal snel inleveren bij de betere voetballers. Ik ben degelijk, ben altijd present en geef nooit op.”
Klinkt alsof je nog jaren door kunt. “Als het aan mij ligt wel. Voetballen is nog altijd hartstikke leuk. Ik doe het al sinds mijn vijfde, toen we in Nij Beets kwamen wonen. Ik zou het niet meer willen missen. En het mooie is dat we inmiddels ook weer aanvoer hebben vanuit de jeugd. Dat is goed voor de club en er zitten ook leuke voetballers tussen. Blue Boys kan daar nog veel plezier aan beleven en wie weet helpt het ons dit jaar wel de stap omhoog te zetten.”









