Reünie oud-leerlingen Burgemeester Harmsmaschool Gorredijk
GORREDIJK - Op zaterdag 14 maart 2026 is het eindelijk zover: oud-leerlingen en (oud-)leraren van de Burgemeester Harmsmaschool (BHS) ontmoeten elkaar in De Skâns in Gorredijk. De inloop is vanaf 13.30 uur.

De reünie is bedoeld voor oud-leerlingen die in de schooljaren 1968, 1969, 1970, 1971 en 1972 zijn gestart op de BHS. Deze periode was bijzonder, omdat de school in 1968, met de invoering van de Mammoetwet, een landelijk uniek onderwijsexperiment aanging.
Brugklas
De BHS in Gorredijk was één van de eerste scholen in Nederland met een brugklas, waarin leerlingen in het eerste schooljaar les kregen op MAVO-, LTS- en Huishoudschoolniveau. Zo kon worden bepaald welk vervolgonderwijs het beste bij de leerling paste. Een vernieuwend concept voor die tijd, en daarmee echt uniek. In Gorredijk waren dan ook drie afdelingen aanwezig: LTS, Huishoudschool en MAVO.
Aanmelden
Dat deze school veel heeft betekend, blijkt wel uit de enorme belangstelling: inmiddels hebben zich ruim 200 oud-leerlingen aangemeld. Velen kijken ernaar uit om na al die jaren weer oude klasgenoten te ontmoeten. Ben jij oud-leerling en begonnen op de BHS in één van bovenstaande schooljaren? Meld je dan snel aan – het kan nog! Stuur een bericht naar: reuniebhsgorredijk@gmail.com












