
Het was een bonte stoet aan kleinere en wat grotere bootjes die de opening van het nieuwe seizoen Turfroute luister bijzetten. Kort daarvoor was het skûtsje van Gorredijk de sluis ingevaren. Bij de opening van het nieuwe vaarseizoen werden de bestuurders van De Nije Kompanjons in het zonnetje gezet. Deze jarenlange hoeders van de Turfroute beëindigen dit jaar hun werkzaamheden.












